Kód: 8595098010113 | Značka: PROM-IN

Pure Omega 3 240 kapsúl

Neohodnotené
€13,50
skladom u dodávateľa (1 ks)

Pure Omega 3 sú zdrojom nenasýtených mastných kyselín, s vysokým obsahem EPA a DHA, ktoré nie sú ľahko dostupné v prirodzenom jedálničku. To všetko vo farmaceutickej kvalite, bez obsahu ťažkých kovov a ďalších znečišťujúcich zložiek.

Kategória: Vitamíny

Pure Omega 3  sú zdrojom nenasýtených mastných kyselín, s vysokým obsahem EPA a DHA, ktoré nie sú ľahko dostupné v prirodzenom jedálničku. To všetko vo farmaceutickej kvalite, bez obsahu ťažkých kovov a ďalších znečišťujúcich zložiek.

Odporúčané dávkovanie:

1 kapsula 3x denne. Odporúčame užívať spolu s jedlom.

Balenie obsahuje 240 kapsúl.

Upozornenia: Stanovená odporúčaná denná dávka sa nesmie presiahnuť! Výrobok nie je určený ako náhrada rozmanitej stravy. Skladujte mimo dosahu detí. Konzumujte v rámci vyváženej stravy a zdravého životného štýlu. Skladujte v suchu, chráňte pred teplom, mrazom a priamym slnečným žiarením. Po otvorení skladujte v chladničke (+6oC) a spotrebujte do 60 dní. 

Viete prečo sú Omega 3 mastné kyseliny také dôležité? Všetky potrebné informácie sa dozviete v našom článku:

Omega 3: Základný suplement so zázračným účinkom

261

Omega 3 mastné kyseliny – prečo je pre športovcov ich suplementácia tak dôležitá a kedy ich vlastne užívať?

Prečo užívať Omega 3 mastné kyseliny? Dôvodov je veľa, ale športovcov bude zaujímať predovšetkým ich pozitívny vplyv na regeneráciuprotizápalové účinkyzlepšenie citlivosti voči inzulínu, tým zlepšené odbúravanie tukov a tiež štúdiami preukázaná podpora nárastu svalovej hmoty.

Bohužiaľ je ich podiel v strave stredoeurópana spravidla nedostatočný. Tukov je v našich jedálničkoch síce často dostatok, ale rozhodne viac prijímame tie zo skupiny Omega 6. Bohužiaľ väčšina olejov, orechov a semienok je na Omega 3 mastné kyseliny pomerne chudá. Výnimku tu tvoria vlašské orechy, ľanový olej a chia semienka.

Medzi Omega 3 nenasýtené mastné kyseliny patrí kyselina alfa-linolenováeikozapentaénová (EPA) a dokozahexaénová (DHA). Kyselina alfa-linolenová patrí medzi esenciálne mastné kyseliny, čo znamená, že si ju telo nevie samo vytvoriť a teda ju musíme prijímať v strave. Z kyseliny alfa-linolenovej sa potom v tele vytvára ďalšie dve vyššie zmienené kyseliny EPA a DHA. Samotné EPA a DHA obsahujú predovšetkým ryby a niektoré kôrovce. Z nich získavame rybí tuk.

Úplne zásadný pomer Omega 3 voči Omega 6

Ako sme sa zmienili vyššie, Omega 6 mastných kyselín je ve strave spravidla dostatok, avšak príjem Omega 3 je často problémom. Vplyvom zlého pomeru potom môže prísť ku zdravotným komplikáciám, obmedzeniu regenerácie, zápalovým procesom a nárastu tukovej hmoty.

Napraviť tento nepriaznivý stav sa dá pomerne jednoducho, príjmom rybieho oleja s 30% obsahom DHA a EPA, kde sa vyskytujú v prirodzenom pomere cca 1:2 presnejšie 1,2:1,8. Tým zlepšíte celkovú bilanciu pomeru mastných kyselín vo vašej strave. Zlepšíte tak regeneráciu, obmedzíte zápaly a naviac zlepšíte inzulínovú senzitivitu.

Tým sme si objasnili základy týkajúce sa príjmu Omega 3 mastných kyselín v strave. A čo nás ako športovcov zaujíma najviac?

Omega 3 a športový výkon

Áno, výskumy preukázali, že Omega 3 mastné kyseliny EPA a DHA obsiahnuté v rybom oleji majú schopnosť blokovať odbúravanie svalových vlákien. Zvyšujú totiž anabolickú odozvu na podávanie aminokyselín. Pre tento efekt sa javí najvhodnejšie užívanie Omega 3 mastných kyselín s jedlom bohatým na sacharidy a bielkoviny.

Čo potvrdila i štúdia, kde vedci počas 8 týždňov sledovali účinky suplementácie dávky 4 g (13 kapsúl) Omega 3/deň na skupinu zdravých jedincov vo veku 25-45 rokov. Zaujímali ich účinky na novotvorbu svalových bielkovín a aktiváciu enzýmov podporujúcich rast svalov ako mtor a p70s6k (p70 s6 kinázy).

V priebehu 8-týždňovej suplementácie zistili, že pri príjme na lačno nemali Omega 3 na svalový metabolizmus žiadny vplyv. Situácia sa však zmenila, keď sa po jedle zvýšila hladina aminokyselín a inzulínu, čo vyvolalo nevídanú anabolickú odozvu.

Štúdia tu potvrdila iba to, čo športovci praktikujú veľmi často. Užívajú totiž Omega 3 spravidla s raňajkami a následne s potréningovým jedlom. Tým výrazne podporujú anabolizmus. Omega 3 totiž modifikujú zloženie steny svalovej bunky, do ktorej sa zabudovávajú, čím sa potom aminokyseliny nasmerujú dovnútra bunky, kde stimulujú anabolické procesy.

Ako a kedy teda dávkovať suplementy s EPA a DHA mastnými kyselinami?

Prvé pravidlo je užiť ich vždy s jedlom a to ideálne bohatým na aminokyseliny a sacharidy. Vhodnou dobou pre užitie je obdobie po tréningu, ale i ráno, kedy pomôžu optimálne štartovať anabolické deje. Čo sa týka jednorázovej dávky, tá sa môže pohybovať v rozmedzí 1-3 g. Je lepšie dennú dávku rozdeliť, čím predchádzate možným problémom s trávením.

Každopádne môžeme povedať, že suplementácia Omega 3 mastnými kyselinami by mala tvoriť základ Vašej suplementačnej pyramídy. Zvážte teda, či nehľadáte neustále zázračný suplement a pritom nezabúdate na základy. Suplementácia Omega 3 mastnými kyselinami je totiž základom so zázračnými efektami.

Referencie:

  1. Mourek: Mastné kyseliny omega-3 zdraví a vývoj. Triton 2007.
  2. Malasanos: Biological effects of omega-3 fatty acids in diabetes mellitus. Diabetes care 1991
  3. Pelikánová: Fatty acid composition of serum lipids and erythrocyte membranes in typ 2 (non insulin-dependent) diabetic men. Metabolism 1991
  4. Smith: Replenishment of omega-3 fatty acids in sports. Clinical science 2011.

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie